Saturday 8 November 2014

anggerik desa

closer to home

Bagi kita yang selalu lupa untuk bersyukur, kita selalu cari alasan untuk menutup kelemahan diri. Misalnya saya ada ramai adik yang ingin/mampu ajar saya kaedah berkamera DSLR. Tapi sampai kini saya tiada masa. Alasanlah tu.  Pada mereka, saya yang sangat suka berblog tentu ingin tampilkan 'posting' dengan gambar-gambar cantik yang lebih bermakna dan dirakam sendiri. Hakikatnya, saya lebih mudah memuat naik gambar-gambar  dari GoogleImage yang sempurna dan profesional sifatnya. Alasan lagi. 'Google' sahaja secara rambang, lalu ketemu gambar menarik, dan tiba-tiba sahaja ilham menjelma. Terkadang pula, temanya sudah ada, saya hanya 'google'kan tema tersebut, keluar berlambak-lambak imej, pasti ada satu yang sesuai.

Pembelaan : Saya pernah beli 'digital camera Sony Cybeshot' yang cukup fungsinya untuk belajar berjinak-jinak dengan fotografi digital. Setelah setahun lebih ia terperuk dalam simpanan saya, saya beri kamera itu pada dua anak saudara saya. Sekarang pun kamera itu masih dalam keadaan baik. Oleh itu saya ragu-ragu untuk melabur kamera DSLR yang lebih mahal, takut terperuk lagi. Alasan lagi. 

No comments:

Post a Comment